Amazon’da satış yapıyor veya yapmak için ilginiz varsa muhtemelen ACoS ifadesini duymuşsunuzdur. Amazon’da satış yaparken ACoS hedeflerinizin olması performansınız açısından çok önemli bir metriktir.
ACoS, “Advertising Cost of Sale”, Türkçe karşılığı ile “Reklam Satış Maliyeti” anlamına gelir ve reklam kampanyalarınızın kârlılığını hesaplamak için kullanılır.
Ürünlerinize reklam kampanyaları düzenleyerek satışlarınızı önemli ölçüde artırabilirsiniz ancak burada dikkat etmeniz gereken bir nokta var; satışlarınızın artması kârlılığınızın da artacağı anlamına gelmez.
İlginizi çekebilir: Amazon’da Satış Yapmak
ACoS Neden Önemlidir?
ACoS, Amazon satıcılarının ürünlerine çıktıkları reklamlardan kâr edip etmediğini belirlemeleri için en çok kullandıkları ölçümdür.
ACoS, tüm reklam maliyetlerinizi toplar ve reklamlardan gelen satış sayısına böler. Örneğin, reklam için 100$ harcadıysanız ve 1000$ değerinde ürün sattıysanız, ACoS’niz %10 olur.
Amazon’da reklam çıkarken, ürün maliyeti ve reklam maliyetinin en kötü ihtimalle başa baş olmasını hedeflemelisiniz. Yani reklam çıktığınız ürünü zararına satmamalısınız.
Evet, kimi zaman reklam çıkılan ürünün tanıtım amaçlı zararına satılması da Amazon’da satış stratejilerinden birisidir fakat optimal ACoS oranı başa baş noktasından aşağı olmamalıdır.
ACoS Optimizasyonunu Nasıl Yapmalısınız?
Öncelikle, düşük maliyetli bir reklam stratejisini başlatarak performansını izleyip, ACoS oranınızı düzenli olarak kontrol edip, en yüksek kârlılığa ulaşmak için düşük bir ACoS oranına sahip olmaya çalışmalısınız.
Amazon’da reklam kampanyanızın performansını artırmak için ürününüz için anahtar kelime araştırması yaparak doğru anahtar kelimeleri belirleyin. Anahtar kelimeleriniz, ürünleriniz almak isteyen kullanıcıların arama yaparken kullanacağı kelimelerdir ve doğru anahtar kelimeleri kullanarak reklam kampanyalarınızın daha etkili hale gelmesini sağlayabilirsiniz. Unutmayın, reklam kampanyanızın başarısı için “parayı veren düdüğü çalar” felsefesi geçerli değildir. Çok iyi bir optimizasyon yapmaya ihtiyacınız vardır.
Son olarak, reklam kampanyalarınızı düzenli olarak optimize edin ve yeniden düzenleyin. ACoS metriği ile reklamlarınızın performansını izleyerek, doğru stratejileri belirleyebilir ve satışlarınızı kârlılığı yüksek biçimde artırabilirsiniz.
Opmerkingen